Pages

Thursday, October 3, 2019

Dag 4: Eerste dag thuis

Ik heb wat meer geslapen vannacht dan normaal. Wat fijn!!! Toen ik vanochtend wakker werd had ik veel last van druk op mijn gezicht en vond het dus wel echt tijd om uit te vogelen hoe ik mijn medicatie moest nemen. Ik ging er rustig voor zitten (met een spiegel) en heb uiteindelijk voorzichtig mijn kaken van elkaar gehaald zodat ik mijn pilletje erdoor heen kon gooien. Dat was alles? Als ze me dat nou gewoon verteld hadden in het ziekenhuis dat ik het zo moest doen, dan had ik ook niet zoveel paniek er over gehad LOL. Maar goed, wat gebeurd is is gebeurd. Ik voel me nu wel een beetje dom.

Nog wel veel slijm in mijn mond/achter in mijn keel wat echt minder is. Heb mezelf gewogen vanochtend en ben in totaal 3 kilo afgevallen (55.5 kilo toen ik vertrok, 52.5 kilo deze ochtend), whew. In de vroege middag kwam mijn oma nog even langs om te vertellen dat de zuster had gebeld, blijkbaar was ik mijn bitje en gips model van mijn "oude kaak" zo vergeten. Ik wist niet eens dat ik die mee naar huis mocht nemen. Dus die mag ik bij mijn volgende afspraak meenemen.

De zuster aan de telefoon bedoelde deze dingen. Ze stonden op mijn nachtkastje en omdat
ik niet wist of ik ze mee mocht nemen heb ik er maar een foto van gemaakt 

Nadat mijn oma vertrok heb ik mijn mond gereinigd met mijn waterflosser; eerst met water, daarna met mijn mondspoeling. En mezelf weer even gedoucht. Ik ben normaal niet zo'n fan van douches maar ik voel me steeds zo vies door al dat kwijlen; douchen voelt zo fijn! Vooral ook omdat ik dan gewoon net zoveel kan kwijlen als ik wil haha.

Wat later in de middag kwam mijn buurman aan de deur om mijn pakketje te brengen die ik gister had gekregen (maar ik was natuurlijk niet thuis). Ik wilde eerst niet open doen maar heb gewoon een sjaal over mijn gezicht gegooid en toen open gedaan; dat werkte prima! Ik heb ook een dutje gedaan in de middag 2-3 uur lang, dat is denk ik het langst dat ik tot nu toe aan 1 stuk door heb geslapen wat een goed iets is!

Ik heb 's ochtends een pakje met sap gedronken, 's middags, en 's avonds nog een. Dat is bij elkaar 230 calorieën die ik heb geconsumeerd!! Wow!! Mijn buik maakte door de dag heen nogal wat "honger" geluiden, wat ik wel begrijp. Mijn tv is altijd aan en de food commercials doen me niet zoveel goeds haha. Zoveel lekker eten :( Gister was ik How I Met Your Mother aan het kijken en iemand had crêpes gemaakt met slagroom en fruit en ik dacht "wow, zodra ik weer zachte dingen mag eten ga ik dat ook maken". Echt, de dingen die ik normaal nooit eet wil ik nu opeens eten. En het zal nog wel erger worden gezien een hele week zonder eten nog niet eens voorbij is en dit pas mijn eerste hele dag thuis is.

Ugggghhh... nu ben ik dubbel zoveel aan het kwijlen :(

's Avonds heb ik weer gedoucht en gestoomd wat wel hielp. Het stomen hielp niet zoveel als ik wilde, maar het hielp wel iets. Mijn linker neusgat is vooral een probleem maar dat komt omdat dat neusgat kleiner is omdat mijn neus scheef staat. Ik heb toen later voordat ik naar bed ging nog een keer gestoomd en gedoucht. Eerder deze avond had ik water uit een bekertje gedronken onder de douche. Ik kan nog steeds niet normaal uit een beker drinken dus ik zat te denken om misschien chocolade melk of zo te drinken wanneer ik douche. Dus dat heb ik dan ook gedaan tijdens het douchen voordat ik naar bed ging. Het was vrij lekker maar de laatste slokjes waren even aanpoten. Denk dat ik teveel heb gedronken in 1x (250 ml) en misschien ook te snel waardoor ik een beetje misselijk werd. Dus dat moet ik even minderen morgen. Maar anders ging het prima! Kon net zoveel knoeien als ik wilde haha.

Na het douchen mijn tanden schoongemaakt met mijn waterflosser maar had volgens mij een hechting of iets geraakt @ mijn rechterwang. Het deed zo'n pijn!!! Volgens mij bloede het niet maar wow... ik ben daarna meteen in bed gaan liggen en proberen te gaan slapen...

No comments:

Post a Comment