Pages

Monday, October 14, 2019

Dag 15: Controle bij de chirurg

Vannacht niet echt veel geslapen, omdat ik denk ik (?) nerveus was voor mijn afspraak met de chirurg voor vandaag. Ik was 20-30 minuten te vroeg voor mijn afspraak, maar ik was meteen aan de beurt. Dat was wel fijn (ik hou niet van wachten). Toen ik mijn chirurg's kamer binnen kwam zei hij meteen "Hallo L. Je ziet er weer stijlvol uit zoals altijd." Dat maakte me wel aan het lachen. Hij gebruikte een ander woord dan stijlvol overigens, maar ik kan me niet meer precies herinneren wat hij zei.

Anyways, de chirurg vroeg hoe het ging en ik ging toen in de "tandartsstoel" liggen zodat hij in mijn mond kon kijken. Hij nam voorzichtig een kijkje en zei dat het er allemaal goed uit zag en dat ik mijn tanden bijzonder mooi schoon hou. Hij heeft mijn elastiekjes aan de achterkant eruit gehaald want die trokken iets te hard waardoor ik weer een open beet begon te krijgen. Wel heb ik nu nog steeds elastiekjes aan de zij/voorkant die iets strakker staan dan voorheen (en op dit moment erg hard aan het trekken zijn en het is erg oncomfortabel haha). Hij vroeg nog of ik gewricht pijn had en wreef met zijn handen aan de zijkant van zijn hoofd (slaap). Ik zei dat ik wel af en toe pijn scheuten kreeg aan de linkerkant bij mijn slaap. Hij zei dat dat inderdaad de gewrichten zijn. Hij vroeg wanneer ik de pijn had bijvoorbeeld bij eten of zo (wat? eten? mag/kan ik eten??), maar ik zei dat hij voornamelijk was als ik een hoofdtelefoon droeg of wanneer ik op die kant lig. Hij zei dat ik pijnstillers moest nemen wanneer dat gebeurde en voor de rest moet ik de pijn in de gaten houden. Hij adviseerde mij om mondbewegingen te doen (omdat mijn mond nog raar staat en ik mijn mond niet goed kan bewegen door de hechtingen). Ik moest een nieuwe afspraak maken voor volgende week en dat was mijn check-up! Toen ik de kamer verliet zag ik mijn ziekenhuis buurvrouw in de wachtkamer. Van een afstand gebaarde we naar elkaar hoe het ging haha. Ik heb er wel spijt van dat ik niet naar haar toe ben gelopen en telefoonnummers heb uitgewisseld. Ik denk dat we wel steun aan elkaar zouden kunnen hebben, maar goed... het was overigens wel goed om haar te zien want ik kon precies zien wat er nog "verkeerd" was aan haar gezicht (zwelling en zo), waardoor ik deze dingen ook kon zien in mijn eigen gezicht. Daardoor kan ik mijn eigen gezicht en herstel nu beter waarderen en zien dat ik nog een lange weg te gaan heb. Mijn volgende afspraak is overigens op donderdag!

Toen ik thuis kwam van het ziekenhuis heb ik een beetje tiramisu naar binnen gelepeld. Het was voor deze afspraak niet helemaal duidelijk voor mij wanneer ik zachtere dingen mocht gaan eten, maar toen de chirurg vroeg of ik pijn had "bij het eten" dacht ik "oh, dus ik mag gewoon proberen zachtere dingen te eten? LOL". Ik vond ook nog een zak met oven frietjes in de diepvries waar ik er een paar van heb klaargemaakt voor lunch! Ik heb ze niet te lang in de oven gelaten zodat ik zeker wist dat ze zacht genoeg waren. Het voelde wel heel raar aan omdat ik "probeerde" te kauwen, maar mijn kaken leken niet helemaal te begrijpen hoe dat werkte. Daarna heb ik een middag dutje gedaan, want vandaag was een beetje teveel voor mij denk ik haha.



No comments:

Post a Comment