Pages

Wednesday, August 22, 2018

Dag 19 Herstel: Klaar met aandraaien!


Weer 5 dagen later. Vandaag weer voor controle bij de orthodontist geweest. Het aandraaien is nu klaar. Mijn bovenkaak is breed genoeg. Hij zei dat het "spleetje" tussen mijn tanden vanzelf weer zou dichtgroeien. Ik dacht dat dat moest met een blokjes beugel, maar volgens hem groeit het vanzelf weer samen wanneer het bot weer volgroeid is. Mocht er nog een stukje dicht moeten dan wordt dat gedaan met mijn blokjesbeugel. Op 12 september wordt mijn blokjesbeugel gezet op mijn ondertanden. Dit duurt één uur. Over twee maanden gaat mijn expander eruit. Ik weet niet of ik dan ook meteen die dag een blokjesbeugel op mijn boven tanden krijg. Maar dat zie ik dan wel weer. Ik wil nu het liefst twee maanden lang slapen zodat mijn stomme expander eruit kan. Ugh, ik haat dit ding zo erg haha.

De bovenkant van mijn mond voelt overigens erg gevoelig aan. Ik voel precies waar ze mijn bovenkaak hebben opgesneden. Ik denk dat dat komt omdat de hechtingen er langzaam maar zeker aan het uitgaan zijn. Het voelt allemaal erg opgezwollen. Ik heb ook nog steeds moeite met mijn mond dicht te doen. Toen ik vandaag bij de orthodontist zat in de wachtkamer kwam er kwijl uit mijn mond vallen haha. Dat was wel beschamend, maar goed, hopelijk stopt dat binnenkort.

Eten gaat overigens veeeeel beter. Ik heb de "zakdoek methode" niet meer gebruikt na de operatie. Zoals ik al had voorspelt in mijn Dag voor bovenkaak operatie post is mijn bovenkaak nu veel breder waardoor eten er beter doorgaat. Ook gaat slikken wat makkelijker. Het gaat allemaal makkelijker!! Dus dat zijn dan weer fijne vooruitzichten.

Ik zal, nadat mijn hyrax er uit wordt gehaald, een grote master post schrijven over de hyrax beugel met tips en mijn ervaringen en zo. Dus dat komt binnenkort nog!!

No comments:

Post a Comment