Pages

Wednesday, August 1, 2018

Dag voor bovenkaak operatie


Ik ben toch best wel zenuwachtig voor de operatie. Vooral omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. Het meeste van mijn research is uitgegaan naar de uiteindelijke "double jaw surgery" die ik krijg, en niet zo zeer naar de operatie die ik morgen krijg. Daar bovenop komt ook nog dat ik de laatste twee weken in een verhuizing zat. Tip: als het kan, verhuis niet twee weken voordat je een operatie hebt. Super stress als resultaat!

Ik ben vandaag nog wel naar de winkel geweest om heel wat dingen in te slaan. Onder andere: AH verse smoothies, soja yoghurt, kleine bakjes soja yoghurt met extra proteïne, multi-vitamine, fruit water, soja drinks, spinazie, pap.

Vooral dingen die ik makkelijk weg kan krijgen. Vooral die nieuwe soja yogurts met proteine zijn fijn; ze zijn klein, smaken heerlijk, en er zitten extra proteine in! Ik heb daarnaast ook super veel andere soja yogurts gehaald omdat die gewoon lekker zijn. Ik zie wel wat ik op eet.

Voor de operatie moet ik natuurlijk wel nuchter zijn dus mijn "laatste avondmaal" worden frietjes! (eigenlijk wilde ik iets Italiaans koken maar helaas heb ik nog geen fornuis in mijn woning :c)

Na mijn beugel 3-4 weken te hebben gedragen kan ik je vertellen dat het wennen aan de hyrax beugel op zich nog wel meevalt (afgezien van de eerste dagen). Mijn eetlust werd wel minder. Ik at liever grote maaltijden en at niet meer zo vaak tussendoortjes. Wanneer ik een grote maaltijd at deed ik altijd een zakdoekje tussen mijn gehemelte (zoals je in mijn Dag 3: Hyrax post kunt lezen) en de beugel zodat daar geen eten tussen kon komen. Dat scheelde wel weer veel.

Verder denk ik zelf dat wanneer ik begin met aandraaien, en de beugel en mijn bovenkaak wat breder worden, ik waarschijnlijk ook beter kan slikken en dat er minder eten achter mijn beugel blijft haken, omdat er meer ruimte gecreëerd is. Maar we zullen het zien!

No comments:

Post a Comment