Pages

Saturday, July 14, 2018

Dag 3: Hyrax Beugel


De eerste gedachte die ik had toen ik vanochtend wakker was "Hé heb ik dat kut ding nog steeds in mijn mond". Mijn mond was weer super droog toen ik wakker werd en dan vooral mijn gehemelte. In de ochtend probeerde ik thee te drinken maar dat kreeg ik moeilijk weg. Ik ben vooral bij water gebleven gedurende de dag. Later nog wat soya yogurt gegeten. Dat ging ook wel goed. Ik at als een hond haha.

Voor de rest van de dag wilde ik niet echt eten. Elke keer als ik aan eten dacht dan voelde ik me er niet fijn bij. Ik ging later nog naar de winkel en normaal koop ik altijd nog koekjes of zo; oreos bijvoorbeeld. Die eet ik dan gedurende de week als kleine tussendoortjes. Maar dat had ik zelfs niet meegenomen. Eten duurt zo lang met dit ding in mijn mond. Zelfs zoiets als een koekje eten duurt lang EN is vermoeiend.

Mijn tong doet ook nog steeds pijn. Aan de bovenkant van mijn tong heb ik kleine schaaf wondjes op  sommige plekken. Dat komt denk ik door de randjes van de beugel. Ik hoop dat dat gauw weer heelt. Praten gaat ook nog wel moeizaam. Sommige worden komen er heel gemakkelijk uit terwijl ik met andere woorden echt veel moeite heb. Ik kijk dan ook totaal niet uit naar de tijd dat ik dit ding moet gaan aandraaien. De pijn zal waarschijnlijk ondragelijk zijn + de ongemakkelijkheid van de beugel maakt het zeker géén feestje. Ik probeer de moed er wel een beetje in te houden maar dat gaat lastig lol. Gelukkig heb ik op dit moment geen vriendje want echt zoenen en zo zit 'm er denk ik ook niet in. Ik voel me dan ook totaal niet aantrekkelijk met dit mondstuk in. Het maakt niet zoveel uit als mensen het zien, het is gewoon letterlijk wanneer ik praat. Ugh. Ik hoop dat het de komende dagen wat beter gaat want ik voel me nu echt zo'n debbie downer :(

Ik heb wel achterhaalt dat eten soms beter gaat als ik een stukje zakdoek tussen mijn gehemelte en de beugel doe. Het probleem is namelijk dat, wanneer je slikt, het eten door de bovenkant van de beugel  glijdt en dan door je keelgat gaat. Hierdoor blijft eten vaak boven de beugel hangen of wil het eten letterlijk niet verder glijden waardoor je het moet duwen met je vinger of zo. Doordat ik een stukje zakdoek er tussen prop is er geen ruimte voor het eten waardoor mijn eten alleen maar over mijn tong, in mijn keelgat kan glijden. Dus als je veel moeite hebt met eten dat boven je beugel gaat zitten of zo, maak gewoon een propje van een zakdoek dat net groot genoeg is voor die open ruimte (zorg er wel voor dat ie niet te klein is) en je kunt eten! Soms wordt de zakdoek wel iets te nat en dan gaat ie krimpen en dan moet je er weer een nieuwe in doen. Ligt er aan hoe lang je eet. Ik raad ook aan om dit alleen te doen voor grote maaltijden en dit vooral niet te doen met kleine kinderen, omdat het zakdoekje gewoon los kan schieten natuurlijk en dan kan je 'm per ongeluk inslikken. Dat is natuurlijk gevaarlijk!

Verder zijn dit natuurlijk pas de eerste dagen van de hyrax en hoop ik dat het met verloop van tijd beter gaat. Ik zal zeker een eind post maken met mijn bedenkingen en tips hoe je dit stomme lompe ding ook kunt overleven!

No comments:

Post a Comment