Pages

Friday, July 6, 2018

O nee, moet toch weer terug naar de orthodontist

Ik was vergeten te vertellen dat toen ik die elastiekjes om mijn kiezen kreeg, één kies te dicht op de andere kies stond. Daardoor zou een elastiekje niet passen. De orthodontist assistent heeft toen een metalen ringetje rondom mijn kies gedaan. Gister had ik wat tagliatelle pasta gemaakt met tomaten saus en veganistische tonijn. Het gerecht zelf was een beetje olierig (dat is vast geen woord haha), dus terwijl ik moeite had om te eten, omdat mijn kiezen nog steeds gevoelig waren, voelde ik iets aan de linkerkant van mijn mond (waar het metalen ringetje was geplaatst). Ik dacht er niet veel van en besloot een tweede bord op te scheppen van mijn favoriete Italiaans-geïnspireerde gerecht. Terwijl ik bezig was met mijn tweede bord voelde ik weer iets in mijn mond. Ik voelde met mijn tong en het voelde niet goed en voordat ik het wist viel het metalen ringetje er uit. Ik wist het gelukkig nog net uit mijn mond te vissen voordat ik het doorslikte!

Vanmorgen heb ik dus meteen de orthodontist gebeld. Ik moest toevallig papieren tekenen die ochtend voor mijn nieuwe appartement in de stad waar mijn orthodontist zit! Ik had gehoopt dat ik een afspraak kon krijgen ergens kort na mijn papieren-tekenen afspraak, maar helaas. Ik moest een uur wachten. Maar dat maakte niet uit! Het is gelukkig een goede stad om Pokémon Go te spelen.

Toen ik bij de orthodontist was en ik ging liggen in de stoel, werd ik geholpen door een assistente die ik nog nooit had gezien. Ze leek nog best wel jong, en ze was aardig. Toen ik haar vertelde wat er gebeurd was zei ze meteen "Ja, en dat is dus de reden waarom ik nooit die metalen ringetjes gebruik; ze blijven nooit zitten.". Als je dus ooit elastiekjes om je kiezen moet hebben, zorg dan dat ze nooit metalen ringetjes plaatsen! Enfin, ze gebruikte wat flosdraad om het elastiekje in mijn mond te plaatsen en binnen 2 seconden stond ik alweer buiten. Zo snel!

Mijn tanden zijn nog steeds een beetje gevoelig, maar ik voel het bijna niet meer. Ik ben nu wel gewend aan het gevoel van de elastiekjes. Ze zijn niet meer zo vervelend als ze eerst waren. Volgende week woensdag krijg ik mijn "verbreder beugel". Dus ik denk geen posts tot dan!

No comments:

Post a Comment